Lupa
Obsah Obsah
Portál
Reklama

Biskupové se věnovali internetu

Datum publikace25. 1. 2001, 2.00
TiskTisk

Biskupové se věnovali především možnostem, které dnes církvi poskytuje internet.

Praha: 'Církev a moderní informační technologie' bylo téma speciálního studijního dne českých a moravských biskupů. Studijní den uspořádala Česká biskupská konference (ČBK) ve spolupráci s Nadací Konráda Adenauera v pondělí 22. ledna v Praze (viz zpráva TS ČBK č. 000073). Biskupové se v diskuzi věnovali především možnostem, které dnes církvi poskytuje internet. O své šestnáctileté zkušenosti z této oblasti se s nimi podělili pracovníci německé Katholische Glaubensinformation (KG), která sídlí ve Frankfurtu (D). Informace o činnosti a službách poskytovaných KG jsou k dispozici na jejich internetových stránkách http://www.autobahnkirche.de/, které navštěvuje měsíčně průměrně 40 000 návštěvníků. Manfred Lay (KG) na několika negativních příkladech (např. 'zpověď po internetu' na adrese http://www.beichte.de/) ukázal, že pokud církev není na internetu dostatečně aktivní, bývá tento volný prostor často využíván ke komerčním účelům. V další části programu se biskupové seznámili s projekty, které připravuje na internetu česká církev. Zatím v testovacím režimu běží projekty na stránkách http://www.pastorace.cz/ a http://tisk.cirkev.cz/. Mezi nejnavštěvovanější církevní stránky v ČR patří http://www.vira.cz/, http://help.misie.cz/ a stránky Karmelitánského nakladatelství http://www.kna.cz/. Německá církev má před českou církví v oblasti využívání internetu několikaletý náskok. Zatímco u nás provozuje vlastní stránky pouze několik desítek farností, v Německu je zřídila již téměř každá čtvrtá farnost

Ochrana vašeho soukromí je naší prioritou

Abyste mohli co nejlépe využívat služby portálu Církev.cz, včetně nakupování, používáme my a někteří naši partneři tzv. cookies (malé soubory uložené ve vašem webovém prohlížeči). Díky nim si například pamatujeme, zdali jste přihlášeni, vámi provedená a preferovaná nastavení, co máte v košíku, jak máte seřazené a vyfiltrované produkty apod.

Díky nim vám také nenabízíme nevhodnou reklamu a pomáhají nám v analýzách sloužících k dalšímu rozvoji portálu.

Potřebujeme však váš souhlas s jejich zpracováváním. Děkujeme, že nám ho dáte, a ujišťujeme vás, že se k vašim datům chováme maximálně zodpovědně v souladu s platnou legislativou