Lupa
Obsah Obsah
Portál
Reklama

Církev a sčítání lidu, domů a bytů

Datum publikace21. 2. 2001, 21.00
TiskTisk

Tisková konference na téma 'Církev a sčítání lidu, domů a bytů' proběhla 21.2. v sídle České biskupské konference v Praze-Dejvicích.

Praha: Tisková konference na téma 'Církev a sčítání lidu, domů a bytů' proběhla dnes (21.2.) v sídle České biskupské konference (ČBK) v Praze-Dejvicích. Na dotazy novinářů odpovídali: předsedkyně Českého statistického úřadu doc.Ing. Marie Bohatá, CSc.; tiskový mluvčí ČBK P.Mgr. Daniel Herman, generální ředitel a předseda představenstva společnosti PETARDA PRODUCTION, a.s. Mgr. Petr Šiška. Konferenci moderoval ředitel tiskového střediska ČBK Ing. Stanislav Kosík.

Mediální kampaň církví u příležitosti sčítání 2001, kterou zadala ČBK, vyzývá občany k tomu, aby se přihlásili mj. také ke své víře. Prostřednictvím rozhlasových spotů v soukromých rádiích i ve veřejnoprávním Českém rozhlase a reklamy v tištěných médiích chtějí církve oslovit nejen své členy, ale i sympatizanty. Údaje získané při sčítání umožní pravdivé poznání současného stavu a stanovení pastoračních priorit, které jsou důležité pro činnost církví v novém století. Zjištěné údaje nemohou ovlivnit jednání stát - církve v oblasti hospodářského zabezpečení církví, protože současné zákony (platné od roku 1949) počty věřících nikterak nezohledňují.

Dotazník dává možnost vybrat si nejdříve ze dvou možností: věřící - nevěřící. V případě kladné odpovědi na první otázku je možnost výběru konkrétní církve či náboženské společnosti, kterých je v současnosti v ČR registrováno 21, příp. si občan může zvolit jednu z dalších devíti nabídnutých možností (mezi nimiž jsou např. také muslimové).

Příklad vyplnění dotazníku a list biskupů k letošnímu sčítání najdou zájemci na internetové adrese www.katolickacirkev.cz.

Ochrana vašeho soukromí je naší prioritou

Abyste mohli co nejlépe využívat služby portálu Církev.cz, včetně nakupování, používáme my a někteří naši partneři tzv. cookies (malé soubory uložené ve vašem webovém prohlížeči). Díky nim si například pamatujeme, zdali jste přihlášeni, vámi provedená a preferovaná nastavení, co máte v košíku, jak máte seřazené a vyfiltrované produkty apod.

Díky nim vám také nenabízíme nevhodnou reklamu a pomáhají nám v analýzách sloužících k dalšímu rozvoji portálu.

Potřebujeme však váš souhlas s jejich zpracováváním. Děkujeme, že nám ho dáte, a ujišťujeme vás, že se k vašim datům chováme maximálně zodpovědně v souladu s platnou legislativou