Lupa
Obsah Obsah
Portál
Reklama

Komunikační kampaň 'Kdo, co a komu'

Datum publikace4. 3. 2008, 15.25
TiskTisk

V úterý 4.3. se v Praze konala tisková konference u příležitosti zahájení komunikační kampaně KDO, CO a KOMU.

Praha: Smyslem kampaně je infomování široké i odborné veřejnosti o připravovaném majetkovém narovnání církví a státu. K tématu promluvili postupně Ing. Karel Štícha, hlavní ekonom Pražského arcibiskupství, který hovořil o současném stavu nevypořádaného majetku, jenž je pozůstatkem činnosti komunistického režimu. Zmínil se také o neudržitelnosti a nevýhodnosti současného stavu pro stát i církev.

JUDr. Tomáš Kraus, tajemník Federace židovských obcí (FŽO) vyjádřil podporu této kampaně, ke které chce FŽO přispět svými zkušenostmi s restitucemi židovského majetku, zabaveného nacistickým protektorátem.

Opat strahovského kláštera Michael Josef Pojezdný zmínil odlišnou formu majetkového vyrovnání kongregací a řádů, které se chtějí vrátit k původnímu životnímu stylu svých předchůdců, jak je tomu v zemích, kde činnost klášterů nebyla násilně přerušena.

Patriarcha Církve československé husitské (CČSH) vyzdvihl zejména unikátnost dohody 17 náboženských subjektů, která představuje historický konsenzus. Jaromír Jech, výkoný místopředseda Svazu měst a obcí, podpořil naléhavost dohody, zejména v souvislosti se zablokovaným (dříve církevním) majetkem více než 200 měst a obcí, které s ním nemohou volně nakládat a to jim brání v rozvoji.

Zástupce realizátora projektu o.s. MAS Říčansko Daniel Kvasnička přiblížil hlavní důvody ke vzniku této komunikační kampaně. Představil také internetové stránky www.cirkevnimajetek.cz, které slouží jako informační portál a rozcestník pro získávání komplexních informací ohledně celé problematiky církevního majetku. Další tisková konference k této problematice je plánována na 25.3.2008.

Ochrana vašeho soukromí je naší prioritou

Abyste mohli co nejlépe využívat služby portálu Církev.cz, včetně nakupování, používáme my a někteří naši partneři tzv. cookies (malé soubory uložené ve vašem webovém prohlížeči). Díky nim si například pamatujeme, zdali jste přihlášeni, vámi provedená a preferovaná nastavení, co máte v košíku, jak máte seřazené a vyfiltrované produkty apod.

Díky nim vám také nenabízíme nevhodnou reklamu a pomáhají nám v analýzách sloužících k dalšímu rozvoji portálu.

Potřebujeme však váš souhlas s jejich zpracováváním. Děkujeme, že nám ho dáte, a ujišťujeme vás, že se k vašim datům chováme maximálně zodpovědně v souladu s platnou legislativou