Lupa
Obsah Obsah
Portál
Reklama

Zveřejněno téma 45. světového dne sdělovacích prostředků

Datum publikace29. 9. 2010, 16.45
TiskTisk

Dnes, o svátku archanděla Michaela (29. 9.), zveřejnilo Tiskové středisko Apoštolského stolce téma, které Svatý otec Benedikt XVI. zvolil pro 45. světový den sdělovacích prostředků v roce 2011.

Vatikán: Pro 45. světový den sdělovacích prostředků zvolil papež Benedikt XVI. téma: Pravda, hlásání a věrohodnost života v digitální éře. Papežská rada sdělovacích prostředků k tomu vydala zvláštní prohlášení:

Téma, které Svatý otec zvolil pro Světový den sdělovacích prostředků 2011 – Pravda, hlásání a věrohodnost života v digitální éře – je charakteristické tím, že do středu všech komunikačních procesů klade lidskou osobu. Osobní svědectví zůstává podstatnou hodnotou i v době, v níž tak široce dominují – a často ji i podmiňují – nové technologie. Od toho, kdo působí ve světě informací – a zvláště od katolických novinářů – a chce se přiblížit pravdě a vzít na sebe úsilí hlásání, se vyžaduje 'záruka' věrohodnosti života, která nemůže být ani v digitální sféře nižší.

Technologie nejsou nástroje, které mohou zvýšit věrohodnost jednotlivých pracovníků, ani nemohou měnit základní hodnoty komunikace, která i nadále překračuje hranice stále nových technologických možností. Pravda je stále neměnným majákem přístavu i pro nová média. V digitální éře, kdy se navíc rozšiřují hranice informace a poznání, se může ideálním způsobem přiblížit to, co představuje jeden z nejdůležitějších cílů pro každého, kdo působí ve světě médií.

Dnes zveřejněné téma bude rozvedeno v poselství pro 45. světový den sdělovacích prostředků, které bude tak jako každý rok vyhlášeno 24. ledna, o svátku sv. Františka Saleského, patrona novinářů.

Ochrana vašeho soukromí je naší prioritou

Abyste mohli co nejlépe využívat služby portálu Církev.cz, včetně nakupování, používáme my a někteří naši partneři tzv. cookies (malé soubory uložené ve vašem webovém prohlížeči). Díky nim si například pamatujeme, zdali jste přihlášeni, vámi provedená a preferovaná nastavení, co máte v košíku, jak máte seřazené a vyfiltrované produkty apod.

Díky nim vám také nenabízíme nevhodnou reklamu a pomáhají nám v analýzách sloužících k dalšímu rozvoji portálu.

Potřebujeme však váš souhlas s jejich zpracováváním. Děkujeme, že nám ho dáte, a ujišťujeme vás, že se k vašim datům chováme maximálně zodpovědně v souladu s platnou legislativou