Chytré weby Charity ČR jsou spuštěny

Nástroj připravovaný v průběhu tří let je na světě - Charita ČR v těchto dnech spustila provoz "rodiny nových webů". Přibližně polovina z plánovaného množství webů je již v plném provozu - k dnešnímu dni tvoří síť již 66 samostatných webů.
Publikováno: 24. 5. 2011 19:30

Motto: "Aby web sloužil, aby Charita, profesionální poskytovatel sociálních a zdravotních služeb, byla na internetu vidět a každý viděl její práci a aby ti, kteří weby tvoří, je tvořili rádi..."

Nová webová prezentace je určena pro potenciální klienty, širokou veřejnost, dárce, sponzory, média, spolupracující organizace i odbornou veřejnost. Na stránkách jsou nyní aktuální informace o činnosti Charity ČR jako celku i o činnosti a aktivitách místních Charit.

V rámci projektu byl zpřístupněn také adresář Charity ČR, který obsahuje informace o jednotlivých Charitách, zařízeních, poskytovaných službách a zaměstnancích. Adresář umožňuje nalézt hledanou informaci nebo kontakt na zaměstnance podle názvu či lokality charitní organizace, podle zařízení, typu služby. Cílem tohoto nástroje je umožnit zejména rodinám potencionálních klientů vyhledat snadno charitní službu na území celé ČR.

Projekt nové rodiny webů obsahuje i přehled akcí pro veřejnost a seznam pracovních nabídek v rámci celé Charity ČR.

 

Mezi zásadní změny a splněné cíle projektu patří:
- Jednotná vizuální podoba Charity na internetu - weby jsou si podobné, ale nikoli stejné
- Administrace stránek je jednotná pro každý web
- Kompletní adresář charitních služeb a osob
- Aktuální informace (články, snímky, bannery apod.) si mohou Charity nabízet ke sdílení
- Vybudování značky Charita ČR v českém internetovém prostředí

Celý systém webů je postaven na principu jednotného vzhledu, sdílení informací a snazší správy. Vzhled je zajištěn šablonami, které se liší jen barevností. V šablonách je pevně dáno, kde je název a logo organizace, navigační prvky apod. Tedy na kterémkoli webu Charity najde uživatel např. políčko k vyhledávání na stejném místě.

Obsah webu (texty, foto, video apod.) si v administraci spravuje každá Charita, podle vlastního přání může zapínat či vypínat ovládací prvky a bannery. Systém podporuje moderní nástroje, jako je zobrazování Google Maps, Youtube video, propojení s Facebookem atp. V případě naléhavé potřeby (například u celostátní humanitární sbírky) je možné banner vyzývající k  pomoci zveřejnit na všech webech jedním "kliknutím".

Nová webová prezentace je zároveň jedním z nejdůležitějších prvků komunikační koncepce Charity ČR, jejímž cílem je kvalitní, přehledná a jednotná prezentace činnosti organizace. Nová "rodina webů" Charity ČR je určena také zaměstnancům jednotlivých Charit, kterým poskytne možnost kvalitní prezentace jejich činnosti, díky redakčnímu systému, aktualizaci webu v reálném čase, a prostřednictvím sdílených a nabízených informací propojení se sítí Charit v rámci celé Charity ČR.

Na začátku června bude zahájena interní soutěž Charity ČR o nejlepší web. Soutěž má motivovat jednotlivé charity ke kvalitní práci na nových webových aplikacích. S výsledky soutěže bude veřejnost seznámena ke konci roku 2011.

Dodavatelem systému a tvůrcem webů je společnost VIZUS.CZ s.r.o., která se řadu let orientuje na neziskový sektor.

Související články