Irská televize se omluvila za pomluvu kněze

Irská státní televize RTE přiznala, že se dopustila pomluvy na otci Kevinovi Reynoldsovi, misionáři z Keňi, kterého obvinila ze sexuálního zneužití mladistvé osoby v pořadu vysílaném 23. května 2011. Televize odvysílala veřejnou omluvu a vyplatí odškodné.
Publikováno: 11. 12. 2011 17:30

Dublin: Pořad Prime Time Investigates neprávem obvinil otce Reynoldse ze znásilnění neplnoleté ženy, kterého se měl dopustit v Keňi roku 1982 a z něhož se měla narodila dcera, s níž mluvila reportérka televize RTE přímo na místě. Nejvyšší soud v Dublinu 17. listopadu 2011 na základě testu otcovství rozhodl, že jmenovaný kněz není jejím otcem. Televize RTE byla tedy nucena přiznat vykonstruovanost celé kauzy a v rámci navazujícího soudního procesu vyplatí jako odškodnění částku, která by mohla překročit jeden milion euro.

O. Reynolds, kterého tvůrci zmíněného pořadu oslovili při natáčení, obvinění okamžitě kategoricky popřel, učinil právní kroky na svou obhajobu a ještě před odvysíláním pořadu tvůrcům nabídl, že si na vlastní náklady nechá udělat test otcovství, pokud pořad nebude odvysílán. Televize pořad přesto odvysílala. Po něm následovaly další také v jiných irských médiích.

Ředitel televize RTE, Noel Curran, který po kauze z funkce odstoupil, pronesl před svým odchodem omluvu: „Televize RTE bez jakýchkoli výhrad doznává, že tvrzení vznesená proti otci Kevinovi Reynoldsovi byla zcela nepodložená a falešná a že otec Reynolds je knězem naprosto příkladným, jehož bezvadná služba přinesla během čtyřiceti let jeho působení velký prospěch společnosti v Keňi i v Irsku jak na poli školství, tak v oblasti pastorace.“ A dodal: „Toto je jedno z mých největších editorských pochybení, kterého jsem se kdy dopustil.“

Související články