Lupa
Obsah Obsah
Portál

Papež ke dni médií: Ticho je součást komunikace

Datum publikace25. 1. 2012, 15.30
TiskTisk

Mlčení jako podstatný prvek komunikace vyzdvihuje poselství Benedikta XVI. ke 46. světovému dni sdělovacích prostředků. Ten letos připadá na neděli 20. května.

Vatikán: „Ticho a Slovo: cesta evangelizace“- tak zní téma letošního Světového dne sdělovacích prostředků. „Papež věnuje v posledních letech velkou pozornost procesům a dynamice komunikace, zejména v souvislosti s kulturními změnami, které vycházející z technologického vývoje,“ zdůraznil při představování dokumentu arcibiskup Claudio Maria Celli, předseda Papežské rady pro sdělovací prostředky.
„Svatý otec letos v poselství obrací pozornost na „klasický“ prvek komunikace: „ticho“, nebo spíše na slovní spojení ticho-slovo. Tento klasický aspekt se v kontextu digitální kultury stává stále důležitějším. Ticho není nedostatek komunikace, mlčení je součástí toku zpráv a informací, který charakterizuje novou kulturu komunikace,“ vysvětluje arcibiskup Celli papežovu volbu tématu letošního světového dne sdělovacích prostředků. „Ticho posiluje vztah, pouto mezi dvěma lidmi. V tichu mohu pochopit, kým je druhý člověk a kdo jsem já. Ticho mi umožňuje věnovat pozornost obsahu komunikace. Ticho je potřebné k tomu, abychom mohli reflektovat, přemýšlet, hodnotit, posuzovat komunikaci,“ shrnuje předseda Papežské rady pro sdělovací prostředky hlavní myšlenky papežova poselství.

Text poselství byl ve Vatikánu zveřejněn včera. Český překlad naleznete v příloze. Světový den sdělovacích prostředků se každoročně slaví v neděli před slavností Seslání Ducha svatého.  V roce 2012 tento den připadá na 20. května. Poselství papeže ke Dni sdělovacích prostředků se tradičně zveřejňuje 24. ledna, na svátek svatého Františka Saleského, patrona novinářů.

Soubory ke stažení

Ochrana vašeho soukromí je naší prioritou

Abyste mohli co nejlépe využívat služby portálu Církev.cz, včetně nakupování, používáme my a někteří naši partneři tzv. cookies (malé soubory uložené ve vašem webovém prohlížeči). Díky nim si například pamatujeme, zdali jste přihlášeni, vámi provedená a preferovaná nastavení, co máte v košíku, jak máte seřazené a vyfiltrované produkty apod.

Díky nim vám také nenabízíme nevhodnou reklamu a pomáhají nám v analýzách sloužících k dalšímu rozvoji portálu.

Potřebujeme však váš souhlas s jejich zpracováváním. Děkujeme, že nám ho dáte, a ujišťujeme vás, že se k vašim datům chováme maximálně zodpovědně v souladu s platnou legislativou