O víkendu 14. - 15. dubna 2012 začala v Trevíru pouť, jejíž historie je dlouhá 500 let. Očekává se, že v následujícím měsíci se Svaté suknici přijde poklonit na půl miliónu poutníků. „Tato relikvie zpřítomňuje dramatické chvíle Ježíšova pozemského života, jeho smrt na kříži,“ napsal Benedikt XVI. v poselství, které v trevírském dómu přečetl papežský legát, kardinál Marc Quellet.
Trevír: Svatý otec rovněž připomněl, že pouť byla vyhlášena v souvislosti s pětistým výročím prvního vystavení Svatého roucha veřejnosti. Podle tradice se jedná o roucho, které měl na sobě Ježíš na své cestě na Golgotu. Uchovává se právě v trevírském dómu a vystavováno bývá pouze při poutích. „Pro křesťanky a křesťany není v popředí zájmu sama relikvie, ale pro věřící ukazuje Svatá suknice na toho, kdo ji nosil: Ježíše Krista,“ stojí na panelu vedle relikvie. Za rouchem o prvním poutním víkendu přicestovali poutníci z různých koutů Evropy. Někteří plátno hladí, jiní je líbají.
Někteří poutníci jsou potěšeni ekumenickým charakterem poutě. „Svaté roucho má zviditelňovat jednotu,“ píše se v poselství Svatého otce. „Spasitelova láska shromažďuje to, co je rozdělené. Kristus neruší pluralitu, nýbrž propojuje jedny s druhými a pro druhé v bytí křesťany, aby se tak mohli ve své různosti stávat navzájem prostředníky ukazujícími k Bohu.“
Trevír je na množství poutníků dokonale připraven. Stany ve městě nabízí poutníkům místa pro odpočinek, restaurace zase poutní menu. V jednom ze stanů je instalován tkalcovský stav, na němž poutníci vetkávají do společného díla nitě, které pro ně něco znamenají – například ze svatebních šatů, či z klobouku nemocného manžela. Pouť do nejstaršího města Německa končí 13. května.