Lupa
Obsah Obsah
Portál
Reklama

Jak má církev úspěšně komunikovat?

Datum publikace20. 4. 2012, 14.52
TiskTisk

„Autentická svědectví a zprávy o živé víře jsou klíčem k úspěšné komunikaci církve,“ uvedl španělský kardinál Gustave Entrala, zakladatel a ředitel reklamní agentury 101 při příležitosti posledního workshopu v rámci VIII. odborného semináře o komunikaci církve na Papežské univerzitě Svatého kříže, která se konala v Římě od 16. do 19. dubna 2012. Přednášející za Českou republiku na semináři s mezinárodní účastí reprezentovala Monika Vývodová, vedoucí tiskového střediska a tisková mluvčí ČBK.

Řím: Poslední příspěvek prvního dne přednesl kardinál Raymond Burke, prefekt Nejvyššího soudu Apoštolského stolce na téma: Komunikace a právo aneb Když se soudní případy dostanou na titul. „Církev je povolána k tomu, aby nastavovala zrcadlo spravedlnosti ve světě, což pro církev nepředstavuje překážku v komunikaci katolické víry, nýbrž je daleko více adekvátním výrazem její vitality,“ řekl kardinál Burke ve své prezentaci.

Sekretář Papežské rady pro právní texty Mons. Juan Ignacio Arrieta uvedl, že právní jazyk „by měl být redukován na pojmy pravdy, které lze komunikovat,“ a to samé by mělo platit pro klíčová rozhodnutí církve. Podle jeho slov by měla být v souladu se staletou kanonickou tradicí.

Prezident Asociací katolických rozhlasových stanic USA Stephan Gajdosik zdůraznil, že synergie katolických médií přináší pozitivní ovoce a dá se na ni pohlížet jako na recept na podařenou komunikaci. V tomto ohledu podle něj hraje rozhodující úlohu rozhlas, který má „stejně jako televize na člověka velmi silný vliv“.

Marcus Vetter, německý filmový producent, vidí klíč k překonání předsudků a komunikaci pravdy v osobním setkání. Je prý důležité „potkávat druhé v duchu bratrství a s otevřeností“ a tím prolamovat existující předsudky a stereotypy.   

Mario Calabresi, ředitel italského deníku La Stampa, představil vlastní projekt Vatican Insider: „Iniciativa vznikla z nápadu na spolupráci mezi církevními experty založit seriózní platformu bez předsudků, důvěryhodný informační zdroj s celosvětovým dosahem.“

V závěru druhého dne byl na programu kulatý stůl vedoucích tiskových středisek (České republiky, vídeňské a lyonské arcidiecéze a  churské diecéze), kteří iInformovali o svých zkušenostech při „komunikaci církve prostřednictvím obličejů a obrazů“.

„Potřebujeme nový projekt, jak prezentovat živou víru. Zájem můžeme vzbudit a dotknout se lidských srdcí jen tehdy, když budeme mít kvalifikované lidi, kteří umí mluvit, přesvědčit a umí obstát před publikem,“ vysvětlil Michael Prüller z vídeňské arcidiecéze.

Monika Vývodová hovořila o důležitosti předávání osobního svědectví víry prostřednictvím konkrétních osob, a to zvláště v zemi, kde je jen velmi malá důvěra v instituce.

Novinář časopisu Spiegel Matthias Matussek hovořil o přenosech poslední papežské návštěvy a jejich vyznění v německém prostředí.

Třídenní seminář obsahoval na 30 příspěvků, které se věnovaly pěti velkým tematickým okruhům: reakce na spory, komunikační nápady a projekty v oblasti mediálního výcviku, strategie na zlepšení webových stránek a  sociální média.

Ochrana vašeho soukromí je naší prioritou

Abyste mohli co nejlépe využívat služby portálu Církev.cz, včetně nakupování, používáme my a někteří naši partneři tzv. cookies (malé soubory uložené ve vašem webovém prohlížeči). Díky nim si například pamatujeme, zdali jste přihlášeni, vámi provedená a preferovaná nastavení, co máte v košíku, jak máte seřazené a vyfiltrované produkty apod.

Díky nim vám také nenabízíme nevhodnou reklamu a pomáhají nám v analýzách sloužících k dalšímu rozvoji portálu.

Potřebujeme však váš souhlas s jejich zpracováváním. Děkujeme, že nám ho dáte, a ujišťujeme vás, že se k vašim datům chováme maximálně zodpovědně v souladu s platnou legislativou