Kampaň Twitteru ukazuje pozitivně německou církev

25. 05. 2012 Rubrika: Zahraniční
Na sociálních médiích se rozjela kampaň „70 procent“, která má poukázat na vysoký počet křesťanů v německy mluvící oblasti. Ukazuje zároveň jejich radost z víry. Provozovatelé účtu na Twitteru chtějí dát najevo, že víra přináší zábavu a radost. A je požehnáním pro společnost.

Berlín: Na 70 procent lidí se v Německu, Švýcarsku a Rakousku hlásí k nějaké křesťanské církvi.  Tento fakt se stal ústředním motivem pro církevní kampaň šířenou pomocí Twitteru: Jsem 70 procentní!  „Těší nás, že je nás tolik,“ píše se na průvodní stránce. Podle organizátorů je cílem ukázat, že „náboženství může přinášet zábavu i radost. A je požehnáním pro naši společnost. Víra je nosná. To, čemu lidé věří, utváří jejich život, a proto je náboženství věcí veřejnou.“

Kdo toto mínění sdílí, je organizátory vyzýván, aby napsal, co znamená víra a církev v jeho životě, jak dalece mu víra pomáhá a kde ve svém životě cítí Boží přítomnost. Žádaná jsou vyznání všech, kteří se hlásí ke křesťanství.

Idea kampaně na Twitteru „70 procent“ vznikla v ekumenickém týmu Relicamp 2012 ve Frankfurtu nad Mohanem, který se konal uprostřed května. Sešli se při něm ti, kteří spolu již nějaký čas diskutovali na církví spravovaných diskusních fórech a projevili zájem setkat se i „nevirtuálně“. Myšlenkou kampaně je ukázat prostřednictvím Twitteru, že řada lidí vírou žije, i když běžně sociální média ukazují jiný obrázek.