Lupa
Obsah Obsah
Portál
Reklama

Koncem září vyvrcholí celostátní kampaň Den Charity

Datum publikace12. 9. 2012, 17.22
TiskTisk

Dny otevřených dveří, exkurze, výstavy a prezentace, koncerty či divadelní představení pro děti i dospělé. Takové nabídky čekají návštěvníky akcí, pořádaných v rámci tradiční kampaně Den Charity. Jednotlivé akce se konají nejčastěji kolem svátku sv. Vincence z Pauly (27. září), patrona charitních zařízení. Den Charity není spojen s žádnou finanční sbírkou.

Česká republika: Nápad představit široké veřejnosti nabídku charitních služeb se zrodil v roce 2004 na jižní Moravě, postupně se přidávaly další oblasti. Dnes již akce pořádají desítky místních složek Charity ČR v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. První akce této tradiční kampaně se konají od počátku září a na některých místech potrvají do října (přehled akcí naleznete zde).

Při příležitosti Dne Charity je od roku 2008 udílena Cena Charity ČR za rozvoj charitního díla. Letos bude předána 25. září v Praze a obdrží ji devět pracovníků a dobrovolníků, za svoji obětavou práci, příkladné činy či dlouhodobou podporou některé z místních Charit (seznam nominovaných naleznete zde).

Sv. Vincenc z Pauly byl kněz, který zasvětil život práci pro chudé. Za válek 1648–53 např. zorganizoval rozsáhlou pomoc pro zpustošené kraje - za pomoci tištěných letáků se zprávami o utrpení zbídačeného obyvatelstva shromáždil v Paříži peníze. Za ně byly nakoupeny potraviny či šaty a prostřednictvím misionářů rozdávány chudým v postižených oblastech. Vincenc založil řadu charitativní organizací - zejména Kongregaci dcer křesťanské lásky a Kongregace kněží misionářů (lazaristé). Jeho památku si katolická církev připomíná právě 27. září.

Autor článku: František Jemelka
Ochrana vašeho soukromí je naší prioritou

Abyste mohli co nejlépe využívat služby portálu Církev.cz, včetně nakupování, používáme my a někteří naši partneři tzv. cookies (malé soubory uložené ve vašem webovém prohlížeči). Díky nim si například pamatujeme, zdali jste přihlášeni, vámi provedená a preferovaná nastavení, co máte v košíku, jak máte seřazené a vyfiltrované produkty apod.

Díky nim vám také nenabízíme nevhodnou reklamu a pomáhají nám v analýzách sloužících k dalšímu rozvoji portálu.

Potřebujeme však váš souhlas s jejich zpracováváním. Děkujeme, že nám ho dáte, a ujišťujeme vás, že se k vašim datům chováme maximálně zodpovědně v souladu s platnou legislativou