Lupa
Obsah Obsah
Portál
Reklama

Zveřejněno téma Světového dne sdělovacích prostředků

Datum publikace30. 9. 2015, 15.00
TiskTisk

Papežská rada pro sdělovací prostředky dnes (30. září 2013) oznámila téma 48. Světového dne sdělovacích prostředků, který se bude slavit 1. června 2014.

Vatikán: „Komunikace ve službě autentické kultuře setkávání“ je téma poselství papeže Františka pro 48. světový den sdělovacích prostředků, který se bude slavit 1. června 2014. Oznámila to Papežská rada pro sdělovací prostředky.

Poselství Svatého otce k tomuto dni má podle zmíněné rady „prozkoumat potenciál komunikace, ve světě stále více propojeným skrze internet, aby si lidé byli stále bližší a tvořili spravedlivější svět.

„Lidská bytost se vyjadřuje především skrze schopnost komunikovat“, píše se též v tiskovém prohlášení, „v komunikaci a skrze ni se můžeme setkat s dalšími osobami, vyjadřujeme sami sebe, naše myšlení, to, v co věříme, jak bychom chtěli žít a – možná co je nejdůležitější – učíme se poznávat osoby, s nimiž jsme povolaní žít. Taková komunikace vyžaduje poctivost, vzájemnou úctu a ochotu se učit jeden od druhého; vyžaduje schopnost vést ohleduplný dialog o pravdách, které uznávají ostatní. Často totiž to, co by na začátku mohlo vypadat jako rozdílnost, vyjevuje bohatství naší lidské bytosti. V objevení druhého člověka se často setkáváme s pravdou o nás samých… Jsme povoláni, abychom znovu objevili, i skrze hromadné sdělovací prostředky – kromě krásy osobního setkání – krásu všeho, co stojí v základu našeho putování a našeho života, krásu víry, krásu setkání s Kristem.“

Světový den sdělovacích byl ustaven II. vatikánským koncilem. V mnoha zemích bývá slaven v neděli, jež předchází slavnosti Seslání Ducha svatého. V příštím roce připadá na 1. červen.

Autor článku: Ondřej Mléčka
Ochrana vašeho soukromí je naší prioritou

Abyste mohli co nejlépe využívat služby portálu Církev.cz, včetně nakupování, používáme my a někteří naši partneři tzv. cookies (malé soubory uložené ve vašem webovém prohlížeči). Díky nim si například pamatujeme, zdali jste přihlášeni, vámi provedená a preferovaná nastavení, co máte v košíku, jak máte seřazené a vyfiltrované produkty apod.

Díky nim vám také nenabízíme nevhodnou reklamu a pomáhají nám v analýzách sloužících k dalšímu rozvoji portálu.

Potřebujeme však váš souhlas s jejich zpracováváním. Děkujeme, že nám ho dáte, a ujišťujeme vás, že se k vašim datům chováme maximálně zodpovědně v souladu s platnou legislativou