Lupa
Obsah Obsah
Portál

Kardinál Duka na Youtube

Datum publikace2. 12. 2013, 13.02
TiskTisk

Kardinál Dominik Duka rozšiřuje své působení v internetovém prostoru. Poté, co se setkal s  úspěchem jeho facebookový profil, blog na aktuálně.cz a osobní webové stránky www.dominikduka.cz, spouští pražský arcibiskup i videokanál na populární platformě YouTube.

Praha: „Internet představuje místo, na kterém spolu lidé v dnešní době komunikují. Chceme být u toho, a proto bychom chtěli nabídnout alespoň jedno původní video měsíčně, které by se nemuselo nutně zabývat jenom osobou pražského arcibiskupa, ale dalo by prostor i jiným osobnostem pražské arcidiecéze, nebo zajímavým událostem,' přibližuje kardinál Duka záměr vytyčený před startem nového projektu.

Pracovníci pražského arcibiskupství se ve svém záměru inspirovali obdobným videokanálem Svatého stolce The Vatican. Vatikánský kanál na YouTube informuje veřejnost o záležitostech Svatého otce, zároveň ale také usiluje o vzdělání diváka.

Podle P. Norberta Milana Badala z pražského arcibiskupství představují moderní komunikační prostředky dosud nevyužitý potenciál: „Naše církev doposud dostatečně nevyužívá potenciál, který ji moderní komunikační prostředky nabízejí. Chtěli bychom povzbudit další diecéze, ale i ostatní kněze, aby se působení ve virtuálním prostoru neobávali.'

V prosinci na svém novém účtu Arcibiskup pražský nabídne hned čtyři adventní zamyšlení, zaměřená na většinovou společnost a jejich vnímání vánočních svátků. „Advent je přípravou na nejkrásnější svátky v roce. Jeho krásné písně nám říkají, že jsme zemí, která je křižovatkou toho kontinentu, kde se zrodila naše uspěchaná západní civilizace“, připomíná kardinál Duka na videu, vytvořeném ve spolupráci s Televize Noe, tradici českých rorátů.

(Zdroj: www.apha.cz)

Autor článku: Ondřej Mléčka
Ochrana vašeho soukromí je naší prioritou

Abyste mohli co nejlépe využívat služby portálu Církev.cz, včetně nakupování, používáme my a někteří naši partneři tzv. cookies (malé soubory uložené ve vašem webovém prohlížeči). Díky nim si například pamatujeme, zdali jste přihlášeni, vámi provedená a preferovaná nastavení, co máte v košíku, jak máte seřazené a vyfiltrované produkty apod.

Díky nim vám také nenabízíme nevhodnou reklamu a pomáhají nám v analýzách sloužících k dalšímu rozvoji portálu.

Potřebujeme však váš souhlas s jejich zpracováváním. Děkujeme, že nám ho dáte, a ujišťujeme vás, že se k vašim datům chováme maximálně zodpovědně v souladu s platnou legislativou