Lupa
Obsah Obsah
Portál
Reklama

Téma Světového dne sdělovacích prostředků 2015

Datum publikace29. 9. 2014, 14.29
TiskTisk

Tématem Světového dne sdělovacích prostředků v roce 2015 bude věta: Přibližovat, co je rodina: Privilegované místo setkání v nezištné lásce. Informaci přineslo Tiskové středisko Svatého stolce.

Vatikán: „Jak dnes říkat zraněným a zklamaným lidem, že láska mezi mužem a ženou je něco velmi dobrého? Jak umožnit dětem zakusit, že jsou tím nejcennějším darem? Jak rozehřát srdce společnosti, jež je zraněná a zkoušená tolika zklamáními lásky, a říci jim: Odvahu, začněme znovu? Jak přibližovat skutečnost, že rodina je prvním a zásadním místem, kde člověk zakouší krásu života, radost lásky, nezištnost darování, útěchu nabídnutého a přijatého odpuštění, a kde člověk začíná potkávat druhé lidi,“ vysvětluje téma památného dne Papežská rada pro sdělovací prostředky.

Církev by se podle ní měla znovu učit přibližovat rodinu jako velký a dobrý dar. Církev je povolaná k tomu, aby našla způsoby, jimiž ukazovat, že nezištnost lásky manželů přibližuje lidi k Bohu. „Proč? Protože to vede k pohledu na pravou skutečnost člověka a otevírá bránu směrem k budoucnosti, k životu,“ uvádí Papežská rada.

Světový den sdělovacích prostředků je jako jediný ustavený 2. vatikánským koncilem (dokument Inter mirifica). V mnoha zemích je slavený v neděli, jež předchází slavnosti Seslání Ducha svatého. V roce 2015 to bude 17. května.

Poselství Svatého otce bývá tradičně publikováno v den památky patrona sdělovacích prostředků, sv. Františka Saleského (24. ledna).

(ilustrační fofo: Tisková konference s papežem Františkem, CNA / Alan Holdren)

Autor článku: Ondřej Mléčka
Ochrana vašeho soukromí je naší prioritou

Abyste mohli co nejlépe využívat služby portálu Církev.cz, včetně nakupování, používáme my a někteří naši partneři tzv. cookies (malé soubory uložené ve vašem webovém prohlížeči). Díky nim si například pamatujeme, zdali jste přihlášeni, vámi provedená a preferovaná nastavení, co máte v košíku, jak máte seřazené a vyfiltrované produkty apod.

Díky nim vám také nenabízíme nevhodnou reklamu a pomáhají nám v analýzách sloužících k dalšímu rozvoji portálu.

Potřebujeme však váš souhlas s jejich zpracováváním. Děkujeme, že nám ho dáte, a ujišťujeme vás, že se k vašim datům chováme maximálně zodpovědně v souladu s platnou legislativou