Lupa
Obsah Obsah
Portál

Charita pomáhá zvládnout situaci s koronavirem, zveřejňuje čísla s informacemi o možné zdravotní a sociální pomoci lidem

Datum publikace17. 3. 2020, 16.30
TiskTisk

Zhruba o 150 tisíc potřebných po celé republice se ročně stará 8 tisíc zaměstnanců Charity. I v čase ohrožení koronavirem je naší povinností pomáhat těm nejslabším, nejohroženějším, chronicky nemocným nebo seniorům – a nejen proto, že z hlediska onemocnění Covid-19 patří mezi nejrizikovější skupinu. Snahou Charity však je pomoci maximu lidí, kteří nás potřebují třeba proto, že jim nová situace přinesla překážky, s nimiž si sami neporadí – od hrozících dluhů po péči o blízké. Proto zveřejňujeme čísla infolinek, na kterých nás mohou kontaktovat.

Omezené vycházení, nutnost postarat se o své blízké, snížený příjem z důvodů péče o děti. To je jen malý výčet nových situací, v nichž se řada lidí ocitá kvůli epidemiologickým opatřením. Abychom lidem pomohli nebo jim situaci alespoň trochu ulehčili, zveřejňujeme telefonická a e-mailová spojení na poradny Charity, kde je možné získat informace o možné pomoci v rámci naší činnosti (poradenství, péče, informační linky obcí a organizací apod.). Telefonická či e-mailová konzultace je v současné situaci vhodnější než osobní návštěva, protože nedochází k fyzickému kontaktu. Seznam naleznete v příloze této zprávy. Chceme tím ulehčit orientaci v možnostech pomoci lidem, kteří se dostanou do nepříznivé situace.
 
Našich 8 tisíc zaměstnanců ročně pomáhá 150 tisícům klientů v oblasti zdravotní a sociální. I v běžném provozu například pravidelně zajišťujeme rozvoz jídla pro více než 12 tisíc klientů. Většina našich lidí je nyní v terénu a v rámci krizového managementu pracuje na zajištění potřeb klientů. Pracovníci zařízení uzavřených z nařízení vlády, jako jsou například stacionáře, se přesouvají na jiná pracoviště, aby kolegům vypomohli.
 
„Naším prvotním úkolem je pomoc těm nejzranitelnějším, tedy seniorům, lidem v nouzi nebo chronicky nemocným, o které se staráme i v ,normálních‘ časech, jen podmínky jsou nyní obtížnější,“ říká Lukáš Curylo, ředitel Charity Česká republika, který současně vede charitní krizový štáb ustanovený pro koordinaci akcí.
 
Pro posílení schopnosti dobře jednotlivé týmy řídit jsme vytvořili a spustili interní aplikaci pro monitorování pracovníků Charity. Cílem je získat přehled o situaci v terénu, možných výpadcích zaměstnanců nebo nutnosti karantény v určitém místě, aby mohl být naplánován operativní postup. Do aplikace mají přístup koordinátoři pro mimořádné události jednotlivých Charit.
 
Situaci velmi komplikuje nedostatek ochranných pomůcek, což naše zaměstnance vystavuje možnému riziku. Přesto děláme maximum pro to, abychom před možnou nákazou chránili nejen je, ale samozřejmě i klienty naší zdravotní a sociální služby.
 
Dostupnost zdravotnického materiálu a ochranných pomůcek pro charitní pracovníky, zejména sestry v domácí zdravotní péči nebo sociální pracovníky, kteří jsou v bezprostředním kontaktu s klienty, řeší krizový štáb Charity. „Na dodávku zdravotnických prostředků čekáme jako na smilování. Jsme přece jen v první linii a potřebujeme chránit sebe i pacienty,“ říká Ludmila Kučerová, členka krizového štábu.
 
I tady se Charita snaží hledat řešení, třeba svépomocí. Ochranné roušky pro svou potřebu jsme začali šít v Červeném Kostelci na Královéhradecku, ve středočeských Kralupech nad Vltavou, v sociálně terapeutických dílnách v Domažlicích a Rokycanech či v Oblastní charitě Klatovy. S heslem Rouškou chráním ostatní! Charita také na webu a na Facebooku apeluje na veřejnost, aby se nošení roušky stalo samozřejmostí. Lidé tím totiž chrání nejen svoje zdraví, ale také zdraví všech kolem sebe, včetně těch nejbližších.
 
V příloze naleznete kontakty na poradny a linky na jednotlivé Charity po celé ČR.

Autor článku: TS ČBK
Ochrana vašeho soukromí je naší prioritou

Abyste mohli co nejlépe využívat služby portálu Církev.cz, včetně nakupování, používáme my a někteří naši partneři tzv. cookies (malé soubory uložené ve vašem webovém prohlížeči). Díky nim si například pamatujeme, zdali jste přihlášeni, vámi provedená a preferovaná nastavení, co máte v košíku, jak máte seřazené a vyfiltrované produkty apod.

Díky nim vám také nenabízíme nevhodnou reklamu a pomáhají nám v analýzách sloužících k dalšímu rozvoji portálu.

Potřebujeme však váš souhlas s jejich zpracováváním. Děkujeme, že nám ho dáte, a ujišťujeme vás, že se k vašim datům chováme maximálně zodpovědně v souladu s platnou legislativou