Herec Jonathan Roumie, známý ztvárněním Ježíše v seriálu The Chosen, zaslal 28. července videovzkaz účastníkům Jubilea digitálních misionářů a katolických influencerů v Římě. Povzbudil je, aby využívali digitální platformy jako „dnešní misijní pole“ a neztráceli odvahu sdílet víru online.
Jubileum digitálních misionářů, které se koná ve dnech 28.–29. července v Římě, spojuje více než tisíc katolických tvůrců ze sociálních sítí z celého světa. Dvoudenní program nabízí modlitby, workshopy, přednášky církevních představitelů a vyvrcholí hudebním festivalem. Očekává se také účast papeže Lva XIV.
Ve svém videovzkazu Jonathan Roumie vyzdvihl sílu příběhů sdílených online:
„Jako někdo, kdo měl požehnání hrát Ježíše v The Chosen, jsem na vlastní oči viděl, jak příběh sdílený na internetu dokáže oslovit srdce, změkčit duši, dokonce proměnit život. Děláte to samé,“ řekl účastníkům. „To, co děláte, je misie“
Roumie zdůraznil, že sociální sítě jsou dnes novým prostorem evangelizace: „Evangelizace v dnešní době není jen z kazatelen a v rámci kostelních zdí – je to Instagram, YouTube, TikTok, blogy, všechno. A vy do toho světa vstupujete s láskou, kreativitou a opravdovostí.“
Účastníky vyzval, aby nepodceňovali sílu svého působení: „Vaše přítomnost online – autentická, modlitební, radostná – je součástí Božího plánu, aby se mluvilo o Ježíši.“ Dodal také: „Pokračujte. Buďte dál tím světlem v proudu příspěvků. Nikdy nevíte, komu můžete změnit život jen tím, že předáte trochu naděje.“
Jonathan Roumie sám využívá sociální sítě k šíření víry – během pandemie COVID-19 vedl naživo modlitby a na Instagramu ho sleduje přes 2,5 milionu lidí.
Papež Lev XIV. je také aktivní uživatel sociálních sítí – svůj první účet na Twitteru (nyní X) založil už v roce 2011, tedy více než rok před spuštěním oficiálního papežského účtu @Pontifex, který založil papež Benedikt XVI.
Zdroj: CNA