Slavnost Nanebevzetí Panny Marie, kterou prožilo v pátek 15.8. u Erlebachovy boudy v Krkonoších na čtyři stovky poutníků, se stala vyvrcholením několikaletého úsilí, jež bylo korunováno požehnáním Mariánského sloupu Královna hor.
Nová dominanta Krkonoš není, podle ředitele Správy KRNAP Robina Böhnische v rozporu s ochranou přírody: „Tu a tam se mohou objevit nové věci, nakonec Boží muka a drobné sakrální stavby mají v Krkonoších bohatou tradici. Připomínat si naše křesťanské kořeny je dnes více než naléhavé.“
Režisér Filip Renč po celý rok mapoval průběh projektu: „Od prvotního nápadu, přes technickou výrobu, slévání, tesání a starosti kolem vzniku této sochy, i kolem jejího sdělení a poslání, které tady má. Vracím se tímto filmem trochu ke své rodné dokumentaristice.“ Monumentální dílo Královna hor obsahuje i schránku s poselstvím pro příští generace, do které byly kromě modliteb, vzkazů autora sochy Otmara Olivy, manželů Tomáškových a jejich přátel, letáku se jmény těch, kdo se na vzniku díla podíleli, přidána také projektová dokumentace sloupu. Rodina Tomáškova tam vložila rovněž sadu poštovních známek s Královnou hor, evangelia nebo kniha Příběh Erlebachovy boudy.
Bohoslužbu, při které biskup Jan Vokál požehnal nové dílo, doprovodil Smíšený pěvecký sbor CANTORES GRADECENSES. Pod citlivým vedením sbormistra Josefa Zadiny, za doprovodu varhan a kvarteta lesních rohů, provedl sbor skladbu Ave Maria, Královno hor, složená speciálně pro tuto událost, autory Jiřím Pavlicou (hudba) a kapucínem br. Dismasem (libreto). Přestože byla skladba provedena pod širým nebem, zvuk sboru zcela naplnil prostor a skvěle tak podtrhnul událost, která v Krkonoších nemá obdoby.